Rechtsanwältin Dr. Kamila Matthies, LL.M.

Niemieckie prawo karne – skarbowe

Co możemy dla Ciebie zrobić?

• reprezentacja w postępowaniu w sprawach o przestępstwa i wykroczenia skarbowe oraz celne
  • np. uchylanie się od obowiązku podatkowego lub celnego,
  • oszustwo podatkowe,
  • przemyt (np. papierosów),
  • paserstwo podatkowe,
  • oszustwo celne

Najczęstsze sprawy karne-skarbowe w Niemczech

Oszustwo podatkowe w Niemczech (Steuerhinterziehung)​

Paserstwo podatkowe w Niemczech (Steuerhehlerei)​

Przemyt papierosów w Niemczech – przestępstwa akcyzowe

Niezgłoszenie wwozu na teren Niemiec gotówki powyżej 10.000 euro

Uchylanie się od obowiązku podatkowego lub celnego

Zaniżenie wartości towaru przywiezionego spoza UE (zarzuty karne)

Karuzela podatkowa w Niemczech (Umsatzsteuer–Karussell)

Wyłudzenie Kindergeld w Niemczech – oszustwo podatkowe

Jak działamy w sprawach karnych-skarbowych w Niemczech?

Skuteczna reprezentacja w sprawach z zakresu prawa karnego-skarbowego i celnego wymaga nie tylko doskonałej znajomości prawa karnego, ale również materii związanej z prawem podatkowym i celnym. Ważne zatem jest, aby konfrontując się z zarzutami karno-skarbowymi nie ryzykować samodzielnych działań i zaufać dobremu obrońcy.

Jeśli otrzymałeś zarzuty uchylania się od obowiązku podatkowego lub celnego lub oszustwa (Steuerhinterziehung) lub paserstwa podatkowego (Steuerhehlerei) związanego np. z przemytem czy nielegalną produkcją wyrobów tytoniowych (papierosów, tabaki do palenia) to zgłoś się do nas niezwłocznie.

Również inne przestępstwa i wykroczenia podatkowe nie mają dla nas tajemnic i chętnie się nimi zajmiemy (np. niedozwolone nabycie roszczeń do zwrotu podatku § 383 AO, świadczenie porad w sprawach podatkowych bez uprawnień § 160 StBerG, niezgłoszenie wwozu na teren Niemiec gotówki powyżej 10.000,00 euro).

Złożymy wniosek o przesłanie Twoich akt sprawy. Sprawdzimy, czy uszczuplony podatek został naliczony prawidłowo i zgodnie z prawem. Następnie jeśli uznamy, że istnieją ku temu przesłanki złożymy wniosek o umorzenie postępowania karnego, tak aby zakończyć Twoją sprawę na etapie postępowania przygotowawczego.

Jeśli będziesz jednak potrzebował obrony przed sądem, to również się tym zajmiemy.

Ważne jest żebyś pamiętał, że jeśli popełniłeś przestępstwo lub wykroczenie karne-skarbowe to postępowanie karne jest Twoim najmniejszym zmartwieniem.

Musisz bowiem liczyć się z tym, że urząd podatkowy (Finanzamt) bądź urząd celny (Hauptzollamt) wyda wobec Ciebie decyzję podatkową (Steuerbescheid), w której zostaniesz zobowiązany do zapłaty podatku uszczuplonego w wyniku popełnionego przestępstwa (np. przemytu nieopodatkowanych papierosów na teren Niemiec, zaniżanie wartości towarów, sprawy paliwowe itd.). Przeciwko takiej decyzji możemy również się bronić składając odpowiedni sprzeciw.